Oldalak

Valahogy Európában

Miután a rendőröket előzékenyen felsegítettem a furgon aljából, ahova a röhögés közben gurultak, illetve kimerítettem az összes általam ismert nyelven fellelhető szitkok és káromkodás hangos üvöltözését az éjszakába, mindannyian megnyugodtunk egy kicsit. Nagy baj nincs, rossz ország rossz város, de végül is Európa!

A friss információ birtokában, miszerint nem ott vagyok ahol kéne, ismét nekiláttunk a térképen alternatív útvonalakat keresni nekem. Tényleg lehet menni Oslónak, vagy lehet menni komppal is, de mindenképp vagy 1000 kilométer. Azért azt este 11:30-kor nem vállaltam be. Elvittek újdonsült barátaim egy közeli szállóba, és miután megérdeklődték, hogy van e üres szoba nekem ma estére (mert nem engednek el – ekkora marhát még nem láttak, és féltettek) a mosolygósabb rendőr emigyen szólott búcsuzóul:

- Van szoba, nyugodtan megszállhatok itt, ja és a recepciósnak nem mondták el miért jövök ilyen későn rendőri kísérettel, ez az én dolgom – majd a hasukat fogva távoztak.

Van ez így, mondhatná az ecceri utazó. Másnap visszamentem a reptérre, visszaadtam a kocsit és nekiláttam telefonálni, hogy mi is legyen. Kedvenc főnökömmel – akit ismét csak az eccerűség kedvéért nevezzünk Fredriknek – arra jutottunk, hogy a megbeszélést már úgyis lekéstem, írassam át a jegyem egy nappal előbbre, s térjek haza. Egy jegy átíratása 4 perc és 20 Euró, és én 4 perc 10 másodperc múlva boldogan konfirmáltam ismét telefonon keresztül, hogy délben indulok, és estére otthon vagyok, szóljanak a tárgyalópartnernek, hogy sajna nem tudok menni. Ekkor azonban ismét lecsapott az oszladozó hulla:

- Van egy jó hírem – így Fredrik – a partner meg Londonban ragadt, lévén nem kapott vízumot, késik egy napot, nyugodtan induljak Karlskrona felé!

Persze a jegyem már nem lehet megint átíratni, innen meg más gép nemigen megy sehova. A következő 1 órát a reptéren található 2 légitársaság között rohangálva töltöttem el, hogy ki tud hova vinni a legkedvezőbb áron. A megállapodás a következő lett:

Kristiansand – Amsterdam (ez a hazafele jegyem fel)
Amsterdam –
Koppenhága (Repülő)
Koppenhága – Malmö (Vonat)
Malmö – Karlskrona (Vonat)
----- 1 nap szünet
Karlskrona – Malmö (Vonat)
Malmö –
Koppenhága (Vonat)
Koppenhága – Amsterdam (Repülő)
Amsterdam – Budapest (Repülő) – és persze a legutóbbi repjegy csak oda lesz felhasználva, így olcsóbb.

Koppenhágáig sima utam volt, csomag megvan. A reptér alatt van a vasútállomás, ahol meg lehet venni az országokon átívelő jegyet, ráadásul első osztályra – így szól a céges szabályzat vonat esetén. Meg is vettem. Első osztályra. Bár ne tettem volna!

- Malmö felé a vonat tele! Végigálltam az utat csomaggal a kezemben, és igen hülyén nézett a kalauz az elegáns jegyemre.
- Malmőben kiderült, hogy ugyan van vonat, de a síneket felbontották felújítás miatt, ezért vonatpótló buszra kell átszállni – Kristianstad –ban!!!!!!
- A vonat ismét tele volt félútig
- A busz is tele volt végig.

Mindehhez képest csak hab volt a tortán, hogy fáradtan, sajgó karral kívülről fújtam a busz útvonalát, végig a 62-es úton Kristianstad –tól egész Karlskronáig, Ronebyn keresztül.

2 megjegyzés:

Névtelen írta...

Remélem a jegy árát visszakérted!

Pepe írta...

naná :-)