Oldalak

… és képzeljék el, két élő gepárdot! Mégegyszer mondom, két; élő; gepárdot!

Direkt nem szoktam nézni a Nagy Magyar valóság, megmondó, kibeszélő és egyéb „show”-kat. Nem érdekel, hogy Mónika vagy Balázs milyen IQ harcot vív a képernyő előtt, vagy a Magyar műcelebek, hogyan bohóckodnak a brazíliai őserdő előre berendezett B2-es parcelláján, hogy utána elmondhassák, hogy ott életveszélyes emberevő kígyók is voltak – csak épp senki nem látta őket.

Tegnapelőtt este azonban elkövettem azt a hibát, hogy félfüllel belehallgattam a TV2 és Frei Tomi nagyszabású Afrika-járó marhaságába (ami nem Afrika miatt marhaság, hisz imádom a kontinenst), miszerint holnap – azaz tegnap - lesz a show legveszélyesebb párbaja, amikor is meg kell érinteni 2 vad gepárdot a kiválasztottaknak. Kíváncsi lettem – persze vesztemre – hogy vajon ebből mit hoz ki a bulvármédia, mert összehasonlítási alapnak én magam is jártam arra, így nem kell a szájhagyományra és városi legendákra támaszkodni.

Na el is érkezett a várva várt pillanat. Mindenki Klaudiája suttogva mesélte, hogy itt most bizony gepárdok vannak, és hú mekkora a veszély! És képzeljék el, „a gepárd az keresi az ember társaságát” mert ott könnyű a préda, és ezért a „falubeliek etetik őket, hátha akkor odébb mennek” (?). Nade ez a kettő, aki itt van, csak nem ment odébb, és most itt portyáznak nap, mint nap. „Afrika egyik leggyorsabban ölő ragadozó nagymacskája”

Juj….

És akkor odament a két sztár, és ott voltak a vadászok akik nagyon szigorúan néztek, és puska volt a kezükben – szinte harapni lehetett a feszültséget, hogy bármikor ugorhat a két bestia, és akkor bizony lőni kell vagy jaj neked Kozsó!

De aztán végülis sikerült! Megérintették és féltek. De győztek, mert ők annyira bátrak!

És ez szép meg jó, csak az a baj hogy ott voltam én is. Megismertem a kocsit, a bungalót, meg mindent. A hely nem más, mint a Mokolodi (http://www.mokolodi.com) rezervátum, pár kilométerre Botswana fővárosától, ahol bárki befizethet gepárdsimogatás túrára napi árfolyamon 3900 forintért. Igaz, nem jár hozzá puskás őr meg reszketés, csak egy felejthetetlen élmény.

A két ominózus gepárd, Duma és Letotse ikrek. A történetükből annyi igaz, hogy az anyjukat egy helyi farmer lőtte le több mint 3 éve, és a rezervátum egy kerítéssel körbevett területén laknak azóta is.



Ja a „hú de veszélyes” kemping ahol sztárjaink félnek szintén itt bérelhető 3030 Ft/nap

Úgyhogy hiába is mondta a kamerába, no meg később a többi táborlakónak Kozsó, hogy az imént még villámgyorsan cikázó gepárd oly félelmetes – kb 1500 nm-en laknak, nemigen gyorsulnak ott fel a filmekben látott sebességre, nomeg minek is, hisz nincs rendes vadászösztönük, naponta etetik őket – de Ő mégis…

„Nem fogják elhinni, ezért mégegyszer mondom – 2 élő gepárdot!”

2 megjegyzés:

Névtelen írta...

Mondjuk eleve gondoltam, hogy ez egy jol megtervezett/szervezett musor.
Biztos vagyok, hogy azok a szerencsetlen busmanok is amolyan helyi turista-ipari szakmunkasok. Mobiltelefonnal, emailcimmel, mindennel.

De azert jol megmondtak (marha valodi forditas volt a kepernyon), hogy mekkora egy faszok ezek a celebek.

Névtelen írta...

"Direkt nem szoktam nézni...Tegnapelőtt este azonban"

Asszem ennyi elég is. Egyetértek Veled, ennél már nincs lejjebb ( pedig lesz), de ez a piedesztáról a nézőkhöz leereszkedő megmondóember-szerep nem áll jól senkinek, Neked pláne nem.

Ez kb. olyan, mintha valaki- aki nem rendszeres követője blogodnak, csak épp ezt a postot olvasná- azt írná, Te egy szánalmas gyík vagy. Naugye...